Niet alleen meditatie leidt tot vredigheid..

  • Amersfoorter

    Hallo het lijkt me leuk om eens te mediteren. Dit doe ik soms thuis en meestal richt ik me op vrede in mijn gedachten.

    Nu zijn er verschillende religies (zoals boeddhisme) die meditatie bieden; eigenlijk is christelijk bidden ook een vorm van meditatie.

    Het doel van mijn meditaties moet eigenlijk vrede zijn; ik weet alleen niet of meditatie er wel altijd op gericht is?

    Het mediteren heeft mogelijk ook een ander doel.

    Nu is het zo dat ook andere manieren leiden tot geweldloosheid. Het is gewoon een mentaliteit die je jezelf aanmeet.

    Soms; dat klinkt heel gek of onlogisch; leidt zelfs een conflict tot vrede. Weinig mensen hebben nl. zin in ruzie dus heel gemeen pesten kan sommige mensen afschrikken.

    Daarna voel ik me rot over het psychische gevoelskwetsen naar anderen en trek ik me terug in rust en meditatie.

    Herkennen mensen dit?

  • djihimarianne

    hallo

    de zin van meditatie is vrede en liefde voelen, het zijn, uitstralen en delen. begin daarom eens na te gaan wat jouw motivatie is om te mediteren? om van je nare gevoelens af te komen? Om je terug te trekken? daar is meditatie niet voor bedoeld hoor.

    meditatie brengt je naar je bewustzijn waar liefde, ruimte en onbegrensd zijn is. dit heb je nog niet ontdekt, neem verantwoording naar andere mensen toe, waarom doe je dit? is het niet veel fijner om anderen te laten voelen wat je doet met meditatie? of wat je ervaart? en het hen ook geeft? van alles wat we ons wensen, is een goed gevoel, rust en vrede, liefde en acceptatie, verbondenheid en eenheid, het uiteindelijke doel. daar is meditatie voor bedoeld. probeer niet zelf uit te vinden wat volgens jou meditatie is, als je niet zelf ervaren hebt wat het eigenlijk is en het meer misbruikt dan in de spiegel kijkt…..

    zoek een leraar die jou begeleidt, dan worden dingen veel duidelijker voor je en krijg je zelfkennis, zelfinzicht en zelfbevrijding. meditatie is zelfreflectie, wat je naar anderen doet, doe je eigenlijk naar je zelf, niet anderen zijn de vijanden, je bent zoalang je je zelf niet kent, je eigen vijand.

    kortom een heleboel om over te mediteren

    succes en er wel mee door gaan natuurlijk,

    djihi marianne