Hallo allemaal,

Mijn probleem is niet gewoon !

Ik heb een probleem en wil heel graag een oplossing…

Sinds 6 maanden ben ik bezig met het mediteren, en 2 maanden geleden ben ik gaan proberen de Transcendentale meditatie techniek. TM bevalt me erg goed ! Ik kan goed in de trance zakken vooral 's ochtends, gedachten zijn dan echt op 0. Erg rustgevend gevoel, ik voel energie stromen in mijn hoofd en een prikkelig gevoel tussen mijn ogen.

Maar sinds 10 dagen (ongeveer) heb ik een probleem. Als ik (vooraal 's vroeg ochtends of in de avond na 21:00) ga mediteren en kom ik in trance, dan opeens hoor ik achter mij iemand ademen of een paar keer adem halen zacht of hard. In het begin lette ik er niet op, want ik dacht dat het van buiten kwam ofzo. En dat ademen hoor ik ECHT heel duidelijk, laatste dagen als ik hoor die ademhalingen dan schrik ik tijdens meditatie en kan moeilijk daarna in trance zakken. Want dan heb ik die angst dat ik weer dat geluid hoor.Meestal als ik schrik dan komen die geluiden niet meer, maar de volgende keer als ik ga mediteren dan gebeurt het weer :( Ik moet wel vertellen dat deze geluiden zijn gekomen toen ik mijn gedachten onder controle leerde houden.

Wat kan er aan de hand zijn ? Zijn er geesten in de buurt van mij ? Hoe kan ik die wegdrijven ?

Voor een goed tip zou ik heel erg dankbaar zijn…